It's getting closer! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Frank Roon - WaarBenJij.nu It's getting closer! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Frank Roon - WaarBenJij.nu

It's getting closer!

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 September 2012 | Nederland, Rotterdam

Eens even kijken hoe dit me bevalt, het talent van schrijven heeft mij tot op heden nog niet bereikt dus ben benieuwd!

Zaterdag is het al de grote dag die tot een paar weken terug nog zo ver weg leek en nu ineens heel erg dichtbij komt!
Gelukkig is er al een hoop geregeld, praktisch bijna alles! :) De chauffeur staat als het goed is klaar bij aankomst op het vliegveld in Lusaka, de volgende dag met hem naar Macha. We zullen moeten genieten van het comfort in het vliegtuig, zondag zitten we met z'n 12e in een busje, hard rijden kan die niet, volgeladen met backpacks, handbagage, cadeaus voor de bevolking en sloffen sigaretten voor diegene die dat niet kunnen missen. Volproppen dus! Gelukkig zal het buiten maar 33 graden zijn MET een eventueel wolkje voor de zon! Dat wolkje doet t um, de afgelopen weken was het constant volle zon dat er was, het wolkje is ons dus gegund:)
Onderweg wordt het nog drukker in het busje; ieder van ons zal 1 kg suiker en 1 liter bakolie moeten kopen voor het weekend bij de plaatselijke bevolking. Vervolgens moeten we ook nog plaatselijk geld pinnen; de Zambiaanse Kwacha. We moeten hiermee de eerste 3.5 weken overbruggen. Na een rekensom is uiteindelijk het bedrag van: 2260000 kwacha uit het rekenmachine gerold. Per Persoon is dit dus.. Wat neerkomt op een bedrag van 27120000 kwacha dat er dus ook nog in het busje moet! Ben benieuwd of we dat uit één geldautomaat kunnen halen in Afrika..
De eerste 3.5 weken zullen we dan in het plattelandsziekenhuis van Macha doorbrengen. Het zal bestaan uit het bijwonen van ochtendbesprekingen, meelopen met de arts op de ziekenzaal, mee gaan met fieldtrips, de plaatselijke kerk bezoeken, een weekend bij de plaatselijke bevolking(back to the rimboe??!!) en de mogelijkheid tot lekker sporten zal er zelfs ook zijn!
En dan komen de dagen waarin met groot geld gesmeten wordt, er heel veel mooie dingen te zien zullen zijn en er is dan eindelijk weer alcohol :D We vertrekken in hetzelfde busje maar met een stuk minder cadeaus en kwacha's naar Livingstone. Na een overnachting zullen we daar 's ochtends gaan raften en 's middags gaan we een route lopen bij de Victoria Falls. Hierbij zullen we ook op het randje van de 108 meter hoge waterval komen te liggen; google Devils pool Victoria Falls maar eens! De volgende dag begint er weer een nieuw avontuur; Safari in Botswana! We gaan dit 2 dagen doen, dus een overnachting op de savanne is inclusief! Na hopelijk the big 5 gezien te hebben zullen we op zondagochtend 21 oktober boven de Victoria Falls vliegen met microlights!
Na dat gedaan te hebben is het alweer gedaan met de pret.. Weer dat busje in om vervolgens naar Lusaka te gaan. Met wéér een stuk minder Kwacha's en Dollars. In Lusaka gaan we 2 weken bivakkeren in Kalulu Backpackers hostel waarbij we overdag meelopen in een groot ziekenhuis in de stad. Dit zullen heftige diensten zijn, zeker op de SEH waar slechts ongeveer 5 bedden zijn, en 40 mensen in de wachtrij als je geluk hebt.. Rare toestanden in vergelijking met Nederland dus!

Na dit alles zal onze reis alweer voorbij zijn! 2 november zijn we weer in het inmiddels zeer koude Nederland! Zal weer enorm wennen zijn na 6 weken minstens 30 graden gehad te hebben!

Nu weet iedereen wat de plannen grofweg zijn, wat voor verslagen er te verwachten zijn. Ben zelf ook benieuwd hoeveel ik hier op zal zetten, dus ga niks beloven qua aantal verslagen!

Gegroet,
Frank

• 19 September 2012 - 19:04

Jeanet Fierloos:

Heey Frank,

Dat is een heel groot avontuur wat jij gaat meemaken! Super gaaf!
    Ik ga je zeker proberen te volgen via je blog. Altijd interessant, wanneer iemand die je kent zo'n avontuur aangaat.
    Ik wens jou een prachtige reis toe en hoop je weer in goede gezondheid op de Keepersschool te zien in november.

Groetjes, Jeanet (en Rein en Lloyd :) )

• 19 September 2012 - 19:30

Erskine:

Hoi Frank,

Da's niet zomaar een uitdaging! Mooi dat je dit mee gaat maken. Geniet ervan en leer ervan. Het zal hoe dan ook een ervaring worden die ze je nooit meer afpakken. Enne...safari in Botswana? Is dat in Chobe National Park of Okovango Delta? Beide zijn top in ieder geval.

En vergeet vooral ook niet ff te voetballen met een paar locals. Schept meteen een band :-)

Gr. Erskine

• 20 September 2012 - 00:08

Arie Nowee:

hallo Frank,

Ik wens je veel plezier en een leerzame tijd. Geniet ervan want het is voorbij voordat je het weet. Maar uhh, je kan altijd nog een keer gaan natuurlijk. Misschien ga ik dan wel mee....pfffff.

Gegroet namens alle Breeje Durpers.

Arie

• 20 September 2012 - 11:37

Aike:

Hey Frank,

Een hele mooie planning voor jou de komende tijd met een mooie combinatie van leren en plezier op een exclusieve manier!

Geniet ervan!

Aike

• 20 September 2012 - 16:44

Adrie Van Der Zwaan:

Hoi Frank,

Een leuke en leerzame tijd toegewenst in Zambia.
    Wij horen wel weer wat van je.
    Veel plezier.

Groetjes van ome Henk en tante Adrie
    ook van Remon.

• 23 September 2012 - 12:08

Jose Schouten:

Hoi Frank,

Ik wens jou heel veel succes met het grote avontuur.
    Geweldig dat je dit gaat doen.
    Geniet van alles .

Groetjes José Schouten